Nu aveti niciun articol in cosul de cumparaturi.

Codul administrativ. Actualizat la 17 februarie 2020

editie ingrijita si adnotata de Ovidiu Podaru
ISBN/ISSN: 978-606-27-1467-3
Editura: Hamangiu
Pret de coperta: 29,00 RON
26,10 RON
Disponibilitate: Aceasta carte nu mai este pe stoc si nu mai poate fi comandata

Conform Notei de fundamentare la O.U.G. nr. 57/2019, Codul administrativ „nu reglementeaza asupra unui domeniu strict delimitat legislativ, ci reprezinta «o opera de legiferare complexa» (conform considerentelor Curtii Constitutionale din cuprinsul Deciziei nr. 681/2018)”, avand ca scop final unificarea si armonizarea tuturor normelor incidente materiei dreptului administrativ, printr-un act normativ unic. Acesta vine sa raspunda unor serii de disfunctionalitati de fond si de tehnica legislativa ale reglementarilor existente, care afecteaza buna functionare a administratiei publice centrale si locale si care au legatura directa sau conexa cu domeniul dreptului public si dreptului administrativ, generate in special de neadaptarea legislatiei la realitatile socio-economice si la complexitatea si dinamica activitatilor aferente furnizarii serviciilor publice esentiale pentru cetateni.

Astfel, Codul administrativ reuneste dispozitiile privind:
•    administratia publica centrala;
•    administratia publica locala;
•    prefectul, institutia prefectului si serviciile publice deconcentrate;
•    reguli specifice privind proprietatea publica si privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale;
•    statutul functionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administratia publica si evidenta personalului platit din fonduri publice;
•    raspunderea administrativa;
•    serviciile publice.

La fel ca in cazul tuturor codurilor din colectia Legislatie a Editurii Hamangiu, au fost intocmite o tabla de materii si un index alfabetic, pentru a facilita orientarea si identificarea mai rapida a institutiilor/cuvintelor-cheie cautate. De asemenea, acolo unde este cazul, au fost facute trimiteri la legislatia conexa si la decizii obligatorii ale Inaltei Curti de Casatie si Justitie care isi pastreaza aplicabilitatea si in raport de noua reglementare.
Codul administrativ este tiparit in format A5 (145x205 mm), pe hartie ofset.

PARTEA I. DISPOZITII GENERALE

Titlul I. Dispozitii generale

Titlul II. Definitii generale aplicabile administratiei publice

Titlul III. Principiile generale aplicabile administratiei publice

PARTEA A II‑A. ADMINISTRATIA PUBLICA CENTRALA

Titlul I. Guvernul

Capitolul I. Rolul si functiile Guvernului

Capitolul II. Organizarea Guvernului
Sectiunea 1. Dispozitii generale
Sectiunea a 2‑a. Aparatul de lucru al Guvernului

Capitolul III. Functionarea Guvernului
Sectiunea 1. Principalele atributii ale Guvernului
Sectiunea a 2‑a. Rolul si atributiile prim‑ministrului
Sectiunea a 3‑a. Sedintele Guvernului
Sectiunea a 4‑a. Actele Guvernului

Capitolul IV. Exercitarea mandatului de membru al Guvernului

Capitolul V. Raspunderea Guvernului

Titlul II. Administratia publica centrala de specialitate

Capitolul I. Dispozitii generale

Capitolul II. Conducerea ministerelor

Capitolul III. Organizarea si functionarea ministerelor

Capitolul IV. Alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale 

Titlul III. Autoritatile administrative autonome 

PARTEA A III‑A. ADMINISTRATIA PUBLICA LOCALA

Titlul I. Dispozitii generale

Titlul II. Descentralizarea

Capitolul I. Dispozitii generale

Capitolul II. Cadrul institutional al procesului de descentralizare 

Titlul III. Regimul general al autonomiei locale

Titlul IV. Unitatile administrativ‑teritoriale in Romania

Titlul V. Autoritatile administratiei publice locale

Capitolul I. Dispozitii generale

Capitolul II. Competentele autoritatilor administratiei publice locale

Capitolul III. Consiliul local
Sectiunea 1. Constituirea consiliului local
Sectiunea a 2‑a. Organizarea consiliului local
Sectiunea a 3‑a. Mandatul, rolul si atributiile consiliului local
Sectiunea a 4‑a. Functionarea consiliului local
Sectiunea a 5‑a. Dizolvarea consiliului local

Capitolul IV. Primarul
Sectiunea 1. Dispozitii generale
Sectiunea a 2‑a. Rolul si atributiile primarului
Sectiunea a 3‑a. Suspendarea si incetarea mandatului primarului 

Capitolul V. Administratia publica a municipiului Bucuresti

Capitolul VI. Consiliul judetean
Sectiunea 1. Constituirea consiliului judetean
Sectiunea a 2‑a. Functionarea consiliului judetean
Sectiunea a 3‑a. Dizolvarea consiliului judetean

Capitolul VII. Presedintele si vicepresedintii consiliului judetean
Sectiunea 1. Dispozitii generale
Sectiunea a 2‑a. Rolul si atributiile presedintelui consiliului judetean 
Sectiunea a 3‑a. Alte dispozitii aplicabile presedintelui si vicepresedintelui consiliului judetean 

Capitolul VIII. Actele autoritatilor administratiei publice locale

Titlul VI. Mandatul de ales local

Capitolul I. Dispozitii generale

Capitolul II. Suspendarea si incetarea mandatului de ales local

Capitolul III. Drepturile si obligatiile alesilor locali
Sectiunea 1. Drepturile alesilor locali
Sectiunea a 2‑a. Obligatiile alesilor locali

Capitolul IV. Incompatibilitatile alesilor locali si conflictul de interese 

Capitolul V. Raspunderea alesilor locali

Titlul VII. Alte dispozitii aplicabile administratiei publice locale

Capitolul I. Secretarul general al unitatii/subdiviziunii administrativ‑teritoriale 

Capitolul II. Administratorul public

Capitolul III. Initiativa cetateneasca si adunarile cetatenesti

PARTEA A IV‑A. PREFECTUL, INSTITUTIA PREFECTULUI SI SERVICIILE PUBLICE DECONCENTRATE 

Titlul I. Prefectul si subprefectul

Capitolul I. Dispozitii generale

Capitolul II. Atributiile prefectului si subprefectului

Capitolul III. Raporturile cu alte autoritati si institutii publice

Capitolul IV. Structuri functionale

Capitolul V. Drepturi si indatoriri ale prefectilor
Sectiunea 1. Drepturile prefectilor
Sectiunea a 2‑a. Indatoriri si interdictii ale prefectilor

Capitolul VI. Actele si raspunderea prefectului

Titlul II. Serviciile publice deconcentrate

Capitolul I. Dispozitii generale

Capitolul II. Conducerea serviciilor publice deconcentrate

PARTEA A V‑A. REGULI SPECIFICE PRIVIND PROPRIETATEA PUBLICA SI PRIVATA A STATULUI SAU A UNITATILOR ADMINISTRATIV‑TERITORIALE

Titlul I. Exercitarea dreptului de proprietate publica a statului sau a unitatilor administrativ‑teritoriale 

Capitolul I. Dispozitii generale 

Capitolul II. Trecerea bunurilor in domeniul public

Capitolul III. Modalitatile de exercitare a dreptului de proprietate publica al statului sau al unitatilor administrativ‑teritoriale
Sectiunea 1. Dispozitii generale 
Sectiunea a 2‑a. Darea in administrare a bunurilor proprietate publica 
Sectiunea a 3‑a. Concesionarea bunurilor proprietate publica
Sectiunea a 4‑a. Inchirierea bunurilor proprietate publica 
Sectiunea a 5‑a. Darea in folosinta gratuita a bunurilor proprietate publica

Titlul II. Exercitarea dreptului de proprietate privata a statului sau a unitatilor administrativ‑teritoriale 

Capitolul I. Dispozitii generale 

Capitolul II. Trecerea bunurilor in domeniul privat 

Capitolul III. Unele reguli privind exercitarea dreptului de proprietate privata a statului sau a unitatilor administrativ‑teritoriale 

PARTEA A VI‑A. STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI, PREVEDERI APLICABILE PERSONALULUI CONTRACTUAL DIN ADMINISTRATIA PUBLICA SI EVIDENTA PERSONALULUI PLATIT DIN FONDURI PUBLICE 

Titlul I. Dispozitii generale 

Titlul II. Statutul functionarilor publici 

Capitolul I. Dispozitii generale

Capitolul II. Clasificarea functiilor publice. Categorii de functionari publici 

Capitolul III. Categoria inaltilor functionari publici

Capitolul IV. Managementul functiei publice si al functionarilor publici si Sistemul electronic national de evidenta a ocuparii in sectorul public
Sectiunea 1. Managementul functiilor publice si al functionarilor publici 
Sectiunea a 2‑a. Structura de posturi si structura de functii publice 
Sectiunea a 3‑a. Dosarul profesional al functionarilor publici din cadrul autoritatilor si institutiilor publice 
Sectiunea a 4‑a. Evidenta personalului platit din fonduri publice. Sistemul electronic national de evidenta a ocuparii in sectorul public 

Capitolul V. Drepturi si indatoriri 
Sectiunea 1. Drepturile functionarilor publici
Sectiunea a 2‑a. Indatoririle functionarilor publici
Sectiunea a 3‑a. Consilierea etica a functionarilor publici si asigurarea informarii si a raportarii cu privire la normele de conduita
Sectiunea a 4‑a. Formarea si perfectionarea profesionala a functionarilor publici 
Sectiunea a 5‑a. Regimul incompatibilitatilor si conflictului de interese in exercitarea functiilor publice 

Capitolul VI. Cariera functionarilor publici
Sectiunea 1. Recrutarea functionarilor publici
Sectiunea a 2‑a. Numirea functionarilor publici
Sectiunea a 3‑a. Promovarea functionarilor publici si evaluarea performantelor profesionale 

Capitolul VII. Acorduri colective. Comisii paritare 

Capitolul VIII. Sanctiunile disciplinare si raspunderea functionarilor publici 

Capitolul IX. Modificarea, suspendarea si incetarea raporturilor de serviciu 
Sectiunea 1. Modificarea raportului de serviciu
Sectiunea a 2‑a. Suspendarea raportului de serviciu
Sectiunea a 3‑a. Incetarea raportului de serviciu

Capitolul X. Actele administrative privind nasterea, modificarea, suspendarea, sanctionarea si incetarea raporturilor de serviciu si actele administrative de sanctionare disciplinara
Sectiunea 1. Dispozitii comune
Sectiunea a 2‑a. Tipuri de acte administrative
Sectiunea a 3‑a. Nulitatea actelor administrative si competenta de solutionare a cauzelor care au ca obiect raportul de serviciu al functionarului public
Sectiunea a 4‑a. Contraventii si sanctiuni

Titlul III. Personalul contractual din autoritatile si institutiile publice 

Capitolul I. Prevederi generale aplicabile personalului contractual din autoritatile si institutiile publice 

Capitolul II. Personalul contractual incadrat la cabinetul demnitarilor si alesilor locali si la cancelaria prefectului 

Capitolul III. Drepturi si obligatii ale personalului contractual din administratia publica, precum si raspunderea acestuia 

Capitolul IV. Incadrarea si promovarea personalului contractual

Capitolul V. Managementul personalului contractual din administratia publica si gestiunea raporturilor juridice 

PARTEA A VII‑A. RASPUNDEREA ADMINISTRATIVA

Titlul I. Dispozitii generale 

Titlul II. Raspunderea administrativ‑disciplinara 

Titlul III. Raspunderea administrativ‑contraventionala

Titlul IV. Raspunderea administrativ‑patrimoniala

PARTEA A VIII‑A. SERVICII PUBLICE 

Titlul I. Principiile si clasificarea serviciilor publice 

Titlul II. Reglementarea si infiintarea serviciilor publice

Titlul III. Gestiunea serviciilor publice 

Titlul IV. Desfiintarea serviciilor publice 

PARTEA A IX‑A. DISPOZITII TRANZITORII SI FINALE 

PARTEA A X‑A. MODIFICARI SI COMPLETARI ADUSE ALTOR ACTE NORMATIVE 

Anexa nr. 1. Procedura de organizare si publicare a monitoarelor oficiale ale unitatilor/subdiviziunilor administrativ‑teritoriale, in format electronic

Anexa nr. 2. Lista cuprinzand unele bunuri care apartin domeniului public al statului

Anexa nr. 3. Lista cuprinzand unele bunuri care apartin domeniului public al judetului

Anexa nr. 4. Lista cuprinzand unele bunuri care apartin domeniului public al comunei, al orasului sau al municipiului

Anexa nr. 5. Lista cuprinzand functiile publice

Anexa nr. 6. Metodologia pentru realizarea procesului de evaluare a performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici aplicabila pentru activitatea desfasurata incepand cu 1 ianuarie 2020, precum si pentru realizarea procesului de evaluare a activitatii functionarilor publici debutanti numiti in functia publica ulterior datei de 1 ianuarie 2020

Detalii tehnice
Data Aparitiei24 feb. 2020
Categorie generalaLegislatie
Numar pagini328
Tip coperta145x205 mm, Carte brosata
Editiea 3-a